MATHILDA LINDSTRÖM

HEMMA!

Publicerad 2011-05-08 23:40:58 i ALLMÄNT,

Hejsan. Nu är jag hemma, har väl varit hemma i sissådär 40minuter kanske, har hunnit packa upp fort och gjort iordning lite snabbmakaroner som jag precis slängt i mig, ska strax hoppa i säng. Men tänkte skriva och uppdatera er lite här nu innan jag lägger mig. 

Lämnade av Iza vid tåget idag runt 15.30 tror jag, sen blev det glass för min och Maddes del och sen tog vi det bara lugnt hemma ett tag. Mamma kom hem runt 17.30, så satt och snackade en massa, sen slängde vi ihop allt och skulle röra oss mot tåget, de tar ju sin lilla tid att åka in till stan och speciellt om de är mycket trafik vilket de ofta i Stockholm är, för er som har missat de haha. Efter en bit på vägen, HELVETE - då har jag glömt sminket kvar hemma haha, vänd fort som fan, och gjorde ett nytt försök att åka till stationen, denna gång gick de bra så, förrutom att våran pendel vi skulle ta, skulle gå 19.20, och vi kom fram typ 19.22 haha, sprang fort som fan till tåget, hann knappt säga hejdå till mamma vilket känns skit jobbigt faktiskt, de blev en kram och hejdå typ, suck! men i vilket fall som helst, så trodde vi att vi hade missat de, men icke då haha de var försenat, jag menar hur tur kan man ha? men sen skulle vi byta till tåg i Upplands Väsby, men då kom vi ju på att eftersom pendeln var sen, så skulle vi inte hinna med tåget från Upplands Väsby haha, kom tillslut fram där, hoppa på ett annat tåg, åkte till Uppsala, väntade där i typ 30minuter, sen fick vi hoppa på ett annat tåg och nu är vi hemma, nu kan man pusta ut haha. Så där har ni våran lilla äventyrliga hemgång ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela